Thursday, 28 March, 2024

«Επαναπροσδιορίζοντας το Ελατοχώρι»

Η Αμερικανική Γεωργική Σχολή και συγκεκριμένα, το Γραφείο Διαχείρισης Στρατηγικών Προγραμμάτων, σε συνεργασία με το κορυφαίο κρατικό πανεπιστήμιο έρευνας του New Jersey “Rutgers University”

ανέλαβαν το σχεδιασμό και την εκτέλεση ενός προγράμματος εξ’ ολοκλήρου χρηματοδοτούμενο που έχει τίτλο «Επανεκκίνηση των Νέων».
Στο πλαίσιο αυτού του μεγαλόπνοου προγράμματος που στόχο έχει την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, ξεκίνησε και βρίσκεται πλέον στη φάση ολοκλήρωσής του, μεταξύ των άλλων και η κατάρτιση νέων επιστημόνων και επαγγελματιών στον Εναλλακτικό Τουρισμό.
Πιστοί στην φιλοσοφία της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής που πρεσβεύει ότι μόνο η συνύπαρξη θεωρίας και πράξης συνιστά ουσιαστική εκπαίδευση, και ανταποκρινόμενοι στην θέληση της τοπικής κοινωνίας του Ελατοχωρίου, οι καταρτιζόμενοι με τους υπεύθυνους καθηγητές τους, θα επιχειρήσουν σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ιδιωτικούς και δημόσιους, να δημιουργήσουν μια νέα τουριστική ταυτότητα για το Ελατοχώρι Πιερίας. Με άλλα λόγια, να «επαναπροσδιορίσουν το Ελατοχώρι».


Η αντίληψη της τοπικής κοινωνίας ότι το προηγούμενο τουριστικό προϊόν το οποίο βασίζονταν αποκλειστικά στο χιονοδρομικό κέντρο δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα οφέλη, οδήγησε στην επιθυμία τους να δημιουργηθεί ένα νέο τουριστικό προφίλ για το Ελατοχώρι.
Οι εκπαιδευόμενοι λοιπόν σχεδίασαν και πρότειναν ένα νέο, ελκυστικό και συνδυαστικό, ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν που:
o να διαφοροποιεί τον προορισμό από τους άλλους,
o να προσελκύει το επιθυμητό προφίλ επισκεπτών,
o να εκμεταλλεύεται τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους σε συνδυασμό με τις νέες τάσεις τουρισμού,
o να αυξήσει το εισόδημα των κατοίκων,
o να εμπλέξει όσους δυνατόν περισσότερους κατοίκους στις νέες «τουριστικές» δραστηριότητες δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας,
o να επιμηκύνει την «τουριστική περίοδο»
Σαράντα νέοι εκπαιδευόμενοι, πτυχιούχοι διαφόρων ειδικοτήτων και ορισμένοι επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού, μαζί με έξι καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων σχετικών με τον τουρισμό θα συνεισφέρουν στην επίτευξη του παραπάνω στόχου μεταφέροντας την τεχνογνωσία τους.
Το νέο τουριστικό προϊόν θα έχει ως έμβλημα το τσάι που καλλιεργείται στην περιοχή και θα υποδιαιρείται στα εξής προϊόντα / δράσεις:
1. Γαστρονομία – εστιάζοντας στη τοπική κουζίνα, την εκμετάλλευση και την προβολή των προϊόντων της περιοχής όπως τσάι, μαύρος χοίρος, μανιτάρια, κάστανα, καρύδια, κεράσια, κ.α.
2. Φυσικό περιβάλλον με χαρτογράφηση μονοπατιών, αναγνώριση βοτάνων, κλπ
3. Δημιουργία «βοτανικού κήπου» για φύτευση και συλλογή ενδημικών βοτάνων που θα χρησιμοποιούνται στις δράσεις της γαστρονομίας
4. Εικαστικές εκθέσεις με φωτογραφίες και άλλο υλικό καθώς και εξωραϊσμός του υπάρχοντος μουσείου
5. Δημιουργία εργαστηρίων δημιουργικής απασχόλησης με μαγειρική, υφαντική, αφήγηση παραμυθιών, αναβίωση παλαιών εθίμων, κ.α
6. Σύνδεση της τοπικής κουζίνας με την τέχνη με τη μορφή δρώμενων πχ. ο μύθος του Μ. Αλέξανδρου και του μαύρου χοίρου, οι κεραυνοί του Δία και το πρώτο φυτού τσαγιού, τις εμπειρίες του Οδυσσέα και της Μούσας Καλλιόπης, κ.α
Κοινός στόχος των εμπλεκομένων στο σχέδιο αυτό είναι να συνδεθούν οι παραπάνω δράσεις ώστε να δημιουργηθεί μία ισχυρή, εμψυχωτική, και συνδετική αφηγηματική ΙΣΤΟΡΙΑ η οποία να καθοδηγεί τις συμπεριφορές του επιθυμούμενου προφίλ επισκεπτών και να διαμορφώνει την εικόνα του Ελατοχωρίου.
Το εκπονούμενο πρόγραμμα θα κορυφωθεί με ένα διήμερο event, με την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω του οποίου θα γίνει γνωστό στο ευρύ κοινό το νέο brand του Ελατοχωρίου, το Σάββατο 26/5 και την Κυριακή 27/05.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου